۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۶
کد خبر: ۶۴۹۷۸۰
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی:

کرونا فرصتی برای جامعه پردازی است | مواسات ظرفیت‌های معنوی را افزایش می‌دهد

کرونا فرصتی برای جامعه پردازی است | مواسات ظرفیت‌های معنوی را افزایش می‌دهد
امام جمعه موقت تهران با تأکید بر تبدیل تهدید کرونا به فرصت برای جامعه گفت: کرونا فرصتی برای جامعه پردازی و رسیدن به آرمان های بیانیه گام دوم انقلاب است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران امروز در سخنان آدینه ای خود با بیان این که دنیا میدان آزمایش انسان و پدیده ها است، گفت: در این آزمایشگاه استعدادها به فعلیت می رسند و راه برای فتح قله ها و پرواز به بالاترین مراتب آماده می شود.

وی افزود: در آیات متعددی از قرآن کریم بر این حقیقت تأکید شده است که بشر در تمام لحظات و ساعات عمر در رویایی با هر حادثه ای با فرصتی برای تعالی و کمال یا این که با تهدیدی برای سقوط رو به رو است، برخی از رویدادها فرصتی برای پرواز استثنایی یا سقوط استثنایی فراهم می کنند.

امام جمعه موقت تهران با بیان این که خدا اراده کرده که مجاهدان را در آزمایش ها شناسایی کند، اظهار داشت: شناسایی مجاهدان به معنای تربیت انسان های مجاهد است یعنی آزمایش زمینه ای برای تربیت و رشد و تعالی انسان مجاهد است.

وی ادامه داد: مجاهدان از دو ویژگی برخوردار هستند، انسان مجاهد، عالم و دانشمند است که تفکر و اندیشه می کند، انسان مجاهد با معرفت، با ایمان و با بصیرت است و راه را می شناسد، تلاشی ستودنی است که در راه درست و مسیر صحیح و دستیابی انسان به کمال و سعادت شکل گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با بیان این که انسان های آراسته به علم و سعی و تلاش در صحنه سختی ها عالی ترین اقدامات را به نمایش می گذارد، ابراز داشت: اگر انسان آراسته به علم و جهاد شود گامی بلندی برای رسیدن به کمال برداشته است اما راه همچنان باقی است، هنگامی چنین انسان و جامعه ای موفق می شود که در کنار سعی و تلاش مبتنی بر عقلانیت، صبر و استقامت داشته باشد.

وی عنوان کرد: صبار شکور که رهبر معظم انقلاب بر آن تأکید دارند نشانه نقش ویژه صبر در رسیدن به کمال است که در سلیمانی ها و مدافعان سلامت مشاهده می کنیم که در راه سخت اهل صبر و استقامت هستند، تلاش های امروز جامعه سلامت نماد عقلانیت و صبر است.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: اهل ایمان خود را در معرض نگاه خدا می بینند از این رو به گونه ای دیگر و جدی تلاش می کنند، زندگی بشر و جامعه با پیوند تهدیدها و پیروزی ها گره خورده است، ممکن نیست که پیروزی و موفقیت بدون گذشتن از سختی ها محقق شود.

وی اضافه کرد: همیشه موفقیت ها از دورن سختی ها تولد پیدا می کند، کسانی که مجاهدت می کنند با گذر از سختی ها، موفقیت ها را به دست می آورند، در تاریخ انقلاب اسلامی این واقعیت به خوبی دیده می شود؛ امروز بیماری کرونا تهدیدی برای جامعه جهانی است اما این تهدید، فرصت های فراوانی در درون خود دارد و می تواند راه را برای تحول در جامعه انسانی هموار کند.

حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی با بیان این که سختی ها گذرگاهی برای پیروزی ها و موفقیت ها است، گفت: بدون سختی موفقیتی به دست نمی آید، تهدید هر اندازه بزرگتر باشد برای جامعه هوشمند فرصتی استثنایی تر است، این مسأله را در دوران دفاع مقدس دیدیم که رزمندگان تهدیدی بزرگ را به فرصت بزرگی برای تحول تبدیل کردند.

وی افزود: تحریم، توطئه های فرهنگی، گروه های تروریستی، دسیسه برای شکاف و اختلاف قومی و مذهبی، فسارهای اقتصادی و گسترش فرهنگ ابتذال تهدید است اما یک جامعه هوشمند می تواند آن ها را به فرصتی برای تحول و اقتدار تبدیل کند.

امام جمعه موقت تهران با بیان این که کرونا فرصتی برای جامعه پردازی و رسیدن به آرمان های بیانیه گام دوم انقلاب است، اظهار داشت: باید درست زوایای آشکار و پنهان این تهدید را در زمینه های سلامت، سیاست، فرهنگ، مدیریت و اقتصاد شناسایی و رصد کنیم و برای تبدیل این تهدید به فرصت با برنامه اقدام کنیم؛ اگر اینگونه قدم برداریم موفق خواهیم بود.

وی ادامه داد: امروز نام جمهوری اسلامی ایران و جامعه پزشکی کشور در جامعه جهانی می درخشد و جهان به ظرفیتها، توانایی ها و قابلیت های ایران اذعان دارد چرا که علم میدان دار بود و دانش مدیریت می کرد و مجاهدت مبتنی بر علم و دانش شکل گرفت که نتیجه آن پیروزی است.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد با بیان این که اگر پیشگری و بهداشت با برنامه، اولویت اول کشور نمی شد شاهد این دستاوردها نبودیم، ابراز داشت: این دستاورد ثمره حرکت مبتنی بر علم و دانش است، نکته اساسی در همسویی با علم و هسویی همه مردم و نهادها در مقابله با بیماری کرونا سرمایه دین است.

وی با تأکید بر این که دینداری در جامعه راه را برای حرکت مبتنی بر دانش هموار کرد، عنوان کرد: همان دینی که ملت عزیز را در کنار حرم مطهر امام رضا(ع) حاضر می کرد،دین مردم را از اجتماعات حتی از حول ضریح مطهر دور کرد، همان دینی که ملت را در نماز جمعه حاضر می کرد، اکنون راه را برای فاصله اجتماعی برای مقابله با تهدید هموار کرد.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: رهبری مبتنی بر دیانت و علم مسیر جامعه را در راه محوریت علم هدایت می کند، مهمترین توصیه و تأکید رهبر معظم انقلاب بر ارتقای نقش دانش در مدیریت جامعه انسانی است و باید از این تهدید به عنوان فرصتی برای حضور علم در عرصه مدیریت کشور بهره گرفت.

وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب در نیمه شعبان به برخی ویژگی های جامعه مهدوی اشاره کردند و فرمودند جامعه مهدوی جامعه قسط و عدالت و علم است و ما باید جامعه خود را به جامعه مهدوی نزدیک کنیم، جامعه مهدوی جامعه مواسات و برادری است.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد با بیان این که جامعه باید این تهدید را در مسیر مواسات و برادری و خدمت به یکدیگر به عنوان یک نماد انسانیت و دیانت به فرصت تبدیل کند، گفت: خوشا به حال بسیجیان و کسانی که ثروت را ابزار خدمت کرده اند، خوشا به حال کسانی که اندوخته های خود را به حل مشکلات جامعه اختصاص می دهند و می خواهند رمضان امسال را متفاوت کنند.

وی افزود: گمان نکنیم اگر در رمضان امسال در مساجد حضور نداریم از ظرفیت معنوی جامعه کاسته شده است بلکه با حضور در کنار نیازمندان به ظرفیت معنوی و اخلاقی جامعه افزوده خواهد شد.

محمد قمین
ارسال نظرات